مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 08:452023-08-24اقتصادي

معضلی که رنگ رونق فرش را می گیرد 


طراح و پژوهشگر فرش و عضو پیوسته انجمن علمی فرش ایران گفت: در حالی که کشورهای اروپایی برای به دست آوردن بازار فرش نقشه می کشیدند، ما برنامه ای برای این مهم نداشتیم، - ایسنا/خراسان جنوبی طراح و پژوهشگر فرش و عضو پیوسته انجمن علمی فرش ایران گفت: در حالی که کشورهای اروپایی برای به دست آوردن بازار فرش نقشه می کشیدند، ما برنامه ای برای این مهم نداشتیم، اما خوشبختانه از حدود پنج تا شش سال گذشته بازار داخلی رشد خوبی داشته است.

  محمد صمیمی اول، در گفت وگو با ایسنا گفت: خراسان جنوبی یکی از مناطق نه گانه فرش کشور در کنار استان هایی همچون فارس، یزد و آذربایجان است.

وی افزود: اگر امری توجیه اقتصادی نداشته باشد، به مرور زمان رو به اضمحلال خواهد رفت، اما دوام صنعت فرش دلیلی محکم بر قابلیت معیشتی و اقتصادی آن در استان است و می توان روی آن به عنوان صنعتی با قابلیت پیشرفت و اشتغال زایی حساب کرد.

صمیمی اول تصریح کرد: صرف صادراتی بودن کالا دلیلی بر مزیت آن نسبت به سایر کالاها نیست، گاهی دلیل آن عدم تمرکز و برنامه ریزی برای بازار داخلی است، در حالی که کشورهای اروپایی برای به دست آوردن بازار ما نقشه می کشیدند، ما برنامه ای برای این مهم نداشتیم، اما خوشبختانه از حدود پنج تا شش سال گذشته بازار داخلی رشد خوبی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضلی که رنگ رونق فرش را می گیرد 

معضلی که رنگ رونق فرش را می گیرد